Haber

Türkiye-ABD ekonomik iş birliğinin en başarılı örnekleri ödüllendirildi

Amerikan Şirketler Derneği AmCham Türkiye tarafından verilen “I AmChamPion 2022 Ödülleri”nin sahipleri belli oldu.

Türkiye-ABD ikili ticaret ve yatırımına katkı sağlayan firmaları teşvik etmek amacıyla 2019 yılında ilk kez lanse edilen ve bu yıl dördüncüsü düzenlenen AmCham “I Am ChamPion” Ödülleri’nde 2022 yılının kazananları sahiplerini buldu.

AmCham’ın dün gece (12 Aralık) İstanbul’da düzenlediği “Türkiye-ABD İş Zirvesi”nin ardından “Ben Şampiyonum” galası ve ödül töreni düzenlendi. Bu yıl ilki düzenlenen Türkiye-ABD İş Zirvesi’nde Türk ve Amerikan iş dünyası ve kamuoyu temsilcilerinin öncelik verdiği Dijital Ekonomi, Sürdürülebilirlik ve Güç konuları üç ayrı oturumda detaylı bir şekilde ele alındı.

Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Lideri Burak Dağlıoğlu, Cumhurbaşkanlığı Maliye Ofisi Lideri Göksel Aşan, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı Alparslan Bayraktar, ABD Büyükelçisi Jeffry Flake, ABD’nin İstanbul Başkonsolosu Julie A. Eadeh, AmCham Ödüllere Anadolu Grubu Jüri Başkanı ve Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan’ın da aralarında bulunduğu halktan, sivil toplum kuruluşlarından ve iş dünyasından isimler katılırken, geceye Başkan Yardımcısı Fuat Oktay görüntülü mesajla katıldı.

STK ve iş dünyasının önde gelen isimleri katıldı

AmCham “I Am ChamPion” 2022 Ödülleri kapsamında düzenlenen gala ve törende, Türkiye ve ABD ortasındaki ekonomik iş birliğinin en güzel örnekleri; 9 farklı kategori: “Yatırım”, “Bölgesel Merkez”, “Sürdürülebilirlik”, “Çeşitlilik ve Kapsayıcılık”, “İnovasyon”, “Eğitime Katkı”, “Yılın Türk Şirketi”, “Startup” ve “E-İhracat” 11 başlık altında ödüllendirildi.

Ödüller için kayıt başvurusu

Bu yıl dördüncüsü düzenlenen AmCham “I Am ChamPion” Ödülleri başvuru sayısında rekor kırdı. Geçen yıl 59 olan başvuru sayısı bu yıl yüzde 93 artarak toplam 114’e yükseldi. Başvuruların fazla olması nedeniyle teknik heyet üyeleri, online başvuru kapsamında her kategoride kendilerine en uygun 3 başvuruyu seçti. değerlendirme süreci bu yıl Daha sonra heyet üyeleri, her kategorinin birincisini ilk üçün ortasından belirledi.

“Hedef Türkiye’yi küresel pazarlara taşımak”

Zirvede konuşan AmCham Türkiye Lideri Tankut Turnaoğlu, Türkiye ile ABD arasında uzun yıllardır devam eden güçlü ilişkinin dünyanın en değerli ve temel stratejik çıkarlarının ortasında yer aldığını belirtti.

Turnaoğlu, “Türkiye ekonomisinde yıllık 60 milyar doları aşan yatırımı olan 120 ABD merkezli şirketi temsil eden AmCham Turkey/ABFT (Amerikan Şirketler Derneği) 2004 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. üyelerinin ticari faaliyetleri çerçevesinde bin kişiye ulaşan ABD merkezli bir şirkettir.Yatırımcıların Türkiye pazarı hakkında bilgi edindiği güvenilir bir kurum olmasının yanı sıra ülkemizdeki ABD Büyükelçiliği’nin de güçlü ortaklarından biridir. .” ifadelerini kullandı.

Yılın ilk 10 ayında ABD’den 12 milyar dolar ithalat ve ABD’ye 16 milyar dolar ihracat yapıldığını, ikili ticaret hacminin yüzde 28 artışla 28 milyar dolara ulaştığını belirten Turnaoğlu, şöyle konuştu:

“AmCham Türkiye’nin ‘Türkiye’yi küresel pazarlara taşıyan güç olma’ hedefine ulaşmadaki öncelikleri, ülkemizdeki mevcut ABD yatırımlarını ve ticaretini korurken, yeni yatırım ve ticaret fırsatları için etkin bir zemin oluşturmak, Türkiye’nin küresel bir pazar haline gelmesine destek olmaktır. küresel değer zincirine daha fazla katılım sağlamak, çeşitlilik ve kapsayıcılık unsurlarının gelişmesine katkıda bulunmak ve dünya çapında yeteneklerin geliştirilmesine katkıda bulunmak ve Türkiye’nin iklim değişikliği ve küresel ekonomiye entegrasyonunu aktif olarak desteklemek. sürdürülebilirlik programları

AmCham Türkiye olarak ‘Bölgesel Merkez Olmak, Dijital Yatırımlar ve Sürdürülebilirlik’ alanlarına odaklanmaya devam edecek, ABD’li üye şirketlerimizin Türkiye’deki ticari faaliyetlerini geliştirmeye ve karşılıklı mutabık kalınan 100 ABD Doları’na katkıda bulunmaya devam edeceğiz. İki ülke arasındaki ticaret hacmi hedefi. “

“Mevcut işbirliği istikrarlı bir şekilde bölgeye yayılmalı”

Etkinliğe görüntülü mesajla katılan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, ABD ile Türkiye arasındaki ilişkilerin her alanda geliştiğine işaret ederek, “Ticari ilişkilerimiz 31,4 milyar dolar düzeyine ulaştı. 100 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefi.Kazan-kazan anlayışıyla çalışmalarını sürdüren AmCham’a teşekkür ediyoruz.Teşekkürler” dedi.

Mevcut ticaret ve yatırımların ürün çeşitliliğini artırarak bölgeye dengeli bir şekilde yayılması gerektiğini söyleyen Oktay, ABD’li markaların Türkiye’yi üretim, ihracat ve ticaret merkezi olarak konumlandırması gerektiğini söyledi. Türk markasının ABD pazarındaki bilinirliğini de artırması gerekiyor” dedi.

Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Dağlıoğlu yaptığı konuşmada AmCham tarafından ödül alan firmaları tebrik ederek; Zirve kapsamında seçilen dijitalleşme, enerji ve sürdürülebilirlik konularının tüm dünyanın gündeminde olduğunu hatırlattı.

Dağlıoğlu, ilk 10 ayda Türkiye’ye yaklaşık 10,3 milyar dolarlık uluslararası doğrudan yatırım girişi olduğunu belirterek, “Tüm dünyada azalan uluslararası doğrudan yatırım rakamlarına rağmen bu rakamların ülkemiz için uygun bir performans olduğunu takdirle karşılıyoruz.” dedi.

Amerikan şirketlerinin dijitalleşme ve sürdürülebilirlik alanındaki rolüne dikkat çeken Dağlıoğlu, “Hem ülkemizdeki ekosistemde dijital dönüşümü sağlayan oyunculara sahipler hem de Türkiye’nin teknoloji girişimlerinde yatırımcı olarak yer alıyorlar. sürdürülebilirlik çalışmalarında öncü rol oynuyorlar.Yatırım Ofisi olarak ülkemizin sürdürülebilirlik hedeflerine katkı sağlıyorlar.AmCham üyesi firmalarla bu alandaki yatırım projelerinde işbirliği yapmaktan memnuniyet duyuyoruz.”

Gala gecesinde bir konuşma yapan ABD Büyükelçisi Flake, Amerikan şirketlerinin Türk ekonomisine ekonomik katkılarının yanı sıra toplumsal faydalarının da çok değerli olduğunu söyledi.

Bu kazanımları kamuoyu ile paylaşmak amacıyla İstanbul’da bulunmanın kendisi için büyük bir ayrıcalık olduğuna işaret eden Flake, Türkiye ile ABD arasında uzun yıllara dayanan ticari ilişkilerin, iki ülke arasındaki ortaklığın en güçlü yönlerinden biri olduğunu ifade etti. iki ülke.

Flake, “Ticaret ve yatırım bağlarımız güçlenerek, ABD ve Türkiye’nin ortak refahı ve kalkınması için çabaların sürdürülmesini sağlıyor.” söz konusu.

Kazananlar açıklandı

I AmChamPion 2022 kapsamında 9 kategoride toplam 11 şampiyonluk ödüllendirildi. Türk firmalarının ödül aldığı kategorilerde Coca Cola İçecek A.Ş. Yılın Türk Şirketi Ödülü’nü, RS Araştırma ve E-İhracat Ödülü’nü aldı RubiBrands, Yılın Girişimcisi Ödülü’nü aldı.

Amerikan şirketlerinin ödül aldığı kategorilerde Yatırım Ödülleri kapsamında ABD’nin Türkiye’deki Yatırımı: DowAksa, Etki Yatırımı: PepsiCO – Lay’s.

Ford Otosan, Bölgesel Merkez Ödülü’nü alırken, Sürdürülebilirlik Ödülleri, İklim Eylemi: Coca-Cola Türkiye, Sürdürülebilir Kalkınma: Honeywell & TÜPRAŞ’a gitti.

Procter & Gamble Diversity & Inclusion Ödülü’ne, Borusan CAT İnovasyon Ödülü’ne ve Mondelez International Türkiye Eğitime Katkı Ödülü’ne layık görüldü.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu